A Tan Kapuja Buddhista Főiskola referencia


Intézményi márka, beiskolázás, kommunikáció és egységes online jelenlét

Ez egy számunkra nagyon fontos ügy. Emberezni és fejleszteni.

A Tan Kapuja Buddhista Főiskola (TKBF) 1991‑ben jött létre a Tan Kapuja Buddhista Egyház felsőoktatási intézményeként azzal a céllal, hogy a rendkívül sokszínű és gazdag buddhista hagyomány tanításait Magyarországon is közkinccsé tegye a felsőoktatási szintű tanulmányokat folytatni szándékozók számára.

A Főiskola küldetése, hogy nyílt és rugalmas szellemi közösséget hozzon létre, ahol a meditációs gyakorlás, a vallás és a különböző tudományok képviselői képesek legyenek egymással eszmét cserélni és együttműködni. Hallgatóik a buddhizmus irányzatainak történetét, tanításait és gyakorlatait tanulmányozhatják, de kitekinthetnek más vallási rendszerekre és az európai filozófiai hagyományra is.

A Főiskolán átlagosan mintegy 300 hallgató tanul egyszerre, és több mint 800 diplomást bocsátottak már útjukra. Könyvtára több, mint 21 000 kötettel rendelkezik, amelyek többsége máshol nem elérhető és a Főiskola aktív könyvkiadással segíti a magyar nyelvű buddhista irodalom bővítését. A Főiskola körül intézményi ökoszisztéma alakult ki: a Tan Kapuja Buddhista Egyház (TKBE), a Szakkönyvtár és a Buddha FM rádió. A Buddha FM küldetésnyilatkozata szerint céljuk olyan rádió létrehozása, amely a Buddha tanításait minél sokszínűbben, számtalan nézőpontból tárja a hallgatók elé, a nemes nyolcrétű ösvény „helyes beszéd” elvéhez ragaszkodva kerülik a hazug vagy rágalmazó beszédet, és olyan műsorokat sugároznak, amelyek bölcsességet és békét közvetítenek.

Amit szerettünk megoldani és

Márka és kommunikáció. A Főiskola, az Egyház, a Könyvtár és a Buddha FM mind külön weboldallal és arculattal rendelkezett. Az intézmények ugyan közös értékeket vallottak, de a vizuális elemek, a hangvétel és a tartalomstruktúra eltérő volt.

Láthatóság. A Főiskola küldetésének és képzési kínálatának szélesebb körű ismertetése érdekében erősíteni kellett a jelenlétet. 

Közösségi média stratégia. A TKBF külön Facebook‑oldalakat üzemeltetett, szükséges volt a koherens közösségi média stratégia a főiskola üzeneteinek eljuttatásához.

Célok

Egységes márkázás megalkotása. Olyan online identitást szerettünk volna létrehozni a meglévő arculatra építve, amely egységes, letisztult, időtálló és semmiképpen sem hivalkodó.

Egységes webes élmény kialakítása. Új UX/UI koncepciót akartunk bevezetni a Főiskola, az Egyház, a Könyvtár és a Buddha FM honlapjain, figyelembe véve az akadálymentesítési szempontokat, a mobilhasználatot és a különböző célcsoportok igényeit.

Közösségi média stratégia és Facebook‑kommunikáció. Koherens tartalomstratégiát és szerkesztési menetrendet kellett kidolgozni, amely támogatja a láthatóságot, a hallgatói toborzást és a közösségépítést.

Toborzás. Hallgatók toborzását segítő kampány metodológia kidolgozása, landing oldalak tervezése.

Megvalósítás és stratégia

1. Kutatás és elemzés

A munka megkezdésekor részletesen feltérképeztük az intézmények küldetését, vízióját, a jelenlegi kommunikációját és törekedtünk a célcsoportok megértésére.

2. Márkázás és kommunikációs koncepció

Márka alapok. Az új online vizuális identitást a Főiskola alapértékei és arculata inspirálták: nyitottság, szellemi rugalmasság, tudomány és vallás párbeszéde.

Üzenetek és értékajánlat. A kommunikációban kiemeltük, hogy a TKBF célja nem csak vallási tanok átadása, hanem személyiségfejlődés, tudományos képzés és közösségépítés.

3. Egységes weboldalak – UX/UI és fejlesztés

Közös design‑rendszer. Létrehoztunk egy design‑rendszert, amely meghatározta a felhasználói felületek komponenseit: navigációs sávok, láblécek, gombok, ikonok, tipográfia, színpaletta. Az akadálymentesítés érdekében a honlapokba integráltuk az eszköztár funkcióit, amelyek már a TKBF oldalán elérhetők voltak (betűméret állítás, kontraszt módok).

Újraszerveztük a tartalmakat, közös munka volt. a Főiskola oldalán jól strukturált felvételi aloldalak, oktatási programok, hallgatói élet és kutatási eredmények kaptak helyet; az Egyház oldalán a tanítások, események és közösségi kezdeményezések; a Könyvtár oldalán a katalógus, szolgáltatások és e‑források; a Buddha FM oldalon pedig a műsorok, podcastok és blogbejegyzések. Az oldalakat össze is kötöttük egymással, így a látogatók könnyen átjárhatnak az intézmények között.

Reszponzív fejlesztés. A weboldalakat mobilra optimalizáltuk, gyors betöltést és áttekinthető felületet biztosítottunk. Külön figyelmet fordítottunk arra, hogy a hallgatók és az érdeklődők könnyen megtalálják a felvételi információkat és az eseménynaptárt.

4. Közösségi média stratégia és Facebook kommunikáció

Tartalomnaptár. Kidolgoztuk éves a tartalomnaptárt, amelyben megterveztük tematikát A posztok nyelvezete következetesen tükrözte a márka értékeit: hitelesség, nyitottság és közösségi szemlélet.

Facebook kampányok. Hirdetéseket készítettünk a felvételi időszakhoz igazítva, amelyek a Főiskola „nyílt és rugalmas szellemi közösség” vízióját és a képzési sokszínűséget hangsúlyozták.

Összegzés

A Tan Kapuja Főiskola és kapcsolódó intézményei átfogó márkafejlesztési és digitális stratégián mentek keresztül. A projekt során mélyen megértettük a buddhista oktatás szellemi céljait, az oktatók és hallgatók igényeit, valamint a Buddha FM etikus kommunikációs elveit.

Ezt a tudást felhasználva egységes, nyitott és hiteles márkát építettünk, amely nemcsak a Főiskola, hanem az Egyház, a könyvtár és a rádió számára is megerősítette a láthatóságot és a közösségi jelenlétet. Az új weboldalak, a közösségi média stratégia és a márkaarculat mind hozzájárultak ahhoz, hogy a Tan Kapuja Buddhista Főiskola valóban szélesre tárhassa kapuit mindazok előtt, akik a buddhizmus tanításait és a tudományos megismerést keresik.