Feladatunk
Kevés olyan projektünk volt eddig, amit ennyire szívből, ekkora lelkesedéssel és érzelmi kötődéssel készítettünk, mint az EcoFamily employer branding stratégiája. Amikor megkerestek minket, nem egy klasszikus toborzási kampányra volt szükség. Sokkal inkább egy szemléletváltásra, ami valódi kapcsolatot teremt a fiatal generációval, főként a Z-vel, őszintén, mélyen, és nem mellesleg örömmel.
Az első perctől kezdve világos volt, hogy ez nem egy „hirdessük meg az állást” típusú kihívás. Az EcoFamily valóban közösséget épített nem csak vásárlók, hanem munkatársak szintjén is. A kérdésünk nem az volt, hogy hogyan adjunk el egy munkahelyet, hanem hogy hogyan lehet megmutatni: itt értelme van dolgozni, és szeretve lenni.
Aktivitások
A stratégiát teljesen a célcsoport fejével és szívével építettük fel. Mélyen beleástuk magunkat a Z generáció motivációiba, félelmeibe és vágyott érzeteibe. A projekt egyik legfontosabb belátása az volt, hogy a szeretet, a közösséghez tartozás és a személyesség ma már nem csak szép szavak – hanem alapelvárások. Ezekből építettünk márkaüzenetet, amely nem akar meggyőzni, nem tolmácsol, hanem kapcsolódik. Őszintén. Emberien és persze kreatívan.
A kampány során a TikTok és a YouTube platformokra építettünk, ahol fiatalok hiteles arcai mondják el, mit jelent számukra az EcoFamily. Együtt ötleteltünk fiatal kollégákkal, játékos puzzle-motívummal mutattuk be a közösségi értékeket, és hangsúlyoztuk: itt nem alkalmazott vagy, hanem munka-társ. Az influencerek bevonásával pedig elértük, hogy az üzenet nem csak a márkától, hanem a követendő példaképektől is megérkezzen a célcsoporthoz
Eredmények
Az EcoFamily employer branding projekt nemcsak szakmai kihívás volt, hanem szívügy. Személyes és ügynökségi filozófiánkhoz kevés dolog áll közelebb, mint a nem-ártás, a közösségépítés és az értékteremtés. Ez a projekt olyan volt, mint amikor a munkánk nemcsak hatékony, hanem helyénvaló is. Hálásak vagyunk, hogy részesei lehettünk.
A legszebb visszajelzést pedig egy olyan állásra jelentkezőtől kaptuk, aki végül nem került kiválasztásra. Mégis megköszönte az emberi hangú kommunikációt: “ritkán érzem ennyire, hogy valahol figyelnek rám és tényleg érek valamit. Szívesen ajánlom majd másnak is, hogy dolgozzon itt.” Ennél nagyobb dicséretet nehéz elképzelni. Mert mi nemcsak a toborzásra, hanem a teljes munkáltatói márkára figyeltünk. Minden egyes szálra, minden egyes platformon. A stratégiától a social kampányokig, a belső kommunikációtól az utolsó visszajelző e-mailig úgy építettük a munkáltatói márkát, ahogy azt EMBER tényleg megérdemli.