Online marketing
Az online marketing vagy digitális marketing lényege, hogy miként lehet hasznosítani a marketing folyamatok során a digitális marketing csatornákat és eszközöket az adott márka, termék vagy szolgáltatás kommunikációjában. A digitális marketing csatornák közé tartoznak: weboldalak, a szociális média platformok, bannerek, e-mail marketing, mobil marketing, SEO, pay per click kampányok, Web TV, SMS.
A digitális marketing tehát az átfogó marketingcélok elérését szolgálja digitális technológiák alkalmazásával. A digitális vagy közismertebb megfogalmazásában az online marketing magában foglalja az adott cég, vállalat, márka online jelenlétének kézben tartását, menedzselését (mint például weboldal, Facebook, YouTube csatorna üzemeltetése).
A digitális platformok szerepe a többcsatornás marketing (multichannel marketing) támogatásával különösen fontossá válik, amikor az érdekel bennünket, hogy miként zajlik a vásárlási folyamat, vagy a felhasználó milyen folyamatokon megy keresztül a vásárlás előtt, a vásárlása közben és azt követően. Az online marketing előnyeit az használja ki igazán, aki weboldalát, közösségi jelenlétét, online kommunikációját egységes, összehangolt stratégia mentén építi ki és működteti.