Bakony Expo: Bakony Expo a természet íze, a vidék portékája. Mintegy 120 helyi termelő kiállítása. A rendezvény által kínált élmény mind szórakozás, mind pedig a kulináris szinten egyedülálló. Egyszerre ad újat és őrzi a hagyományokat, mindezt közel hozza a látogatóhoz az értékek megőrzésével minden év novemberében Veszprémben.

BEMIND: A Bakony Expo online marketing ügynöksége.

Bakony Expo esettanulmány

A Bakony Expo csapatához 2015-ben csatlakoztunk, a II. Bakony Expo rendezvényéhez kapcsolódóan felépítettük az online marketing imázst és kreatív online megoldásokat készítettünk a látogatók toborzására és aktiválására.

Feladatunk

A Bakony Expo márkanév online bevezetése, valamint a látogatószám növelése, az érdeklődés fenntartása. Közvetett célunk a helyi termelők és termékeik, Veszprém város és a régió ismertségének növelése a kreatív marketingkommunikáció eszköztárának bevetésével.

Az együttműködés jellege családias, ugyanakkor a sok szereplő miatt kihívásokkal teli. Érdekes kihívás, ugyanakkor örömteli élmény, ahogyan az évente egy alkalommal megrendezett program közössége élővé vált és az év többi szakában is érdeklődik, összetart, együtt halad előre.

Aktivitások

A hagyomány- és értékőrzés iránt elkötelezett, valamint a helyi termékeket szerető valódi online közösség kialakítását és fenntartását szolgálják.

A marketingkommunikációs aktivitásainknak több stratégiai célt kellett szolgálni:

  • Növeljük a látogatószámot.
  • Építsük a márkát.
  • Támogassuk az értékesítést.
  • Támogassuk a hagyományőrzést és közösségépítést.

A stratégia és akcióterv elkészítésekor ezért olyan marketing és kommunikációs mixet alkalmaztunk, amely egymásra épülve időben és térben fokozatosan kiemeli a márkát a célcsoport számára releváns csatornákon keresztül. A kommunikáció során az alábbi eszközöket vetettük be:

  • Közösségi marketing
  • Események, játékok a hagyományőrzés és gasztrokultúra jegyében: közösséget motiváló és új célcsoportok bevonását segítő márkázott promóciós alapú pályázatokat valósítottunk meg elsősorban Facebook-on.
  • Pop art stílusú promóciós videó gyártása és promóciója
  • Saját médiafelületekhez kapcsolódó keresőoptimalizálás és keresőmarketing
  • Látogatói érdeklődést felmérő online kérdőívek

Eredmények

Az első rendezvény adataihoz képest a Bakony Expo online forgalma 391,29%-kal nőtt összességében, örömmel járulunk hozzá az érdeklődés folyamatos növekedéséhez.

Érzések

Munkánk sikeréhez hozzájárult a rendezvény légköre, a családias csapatérzés és a pozitív hozzáállás, amely mind a kiállítók, mind a résztvevők, mind pedig a szervezők részéről érezhető volt. Örömteli a sok visszajelzés, amely a jövőbeli rendezvények létjogosultságát is igazolja, ezt tekintjük igazán eredménynek. Köszönjük, hogy tagjai lehetünk ennek a remek közösségnek!